Klantenservice: 0346-700222

Wat betekent het ijken of valideren van mijn bloeddrukmeter?

Een veelgehoorde term is het laten ijken of valideren van uw bloeddrukmeter. Wat is dit precies? Het ijken (of valideren) van uw bloeddrukmeter is het laten nakijken van uw meter om zo betrouwbare resultaten te behouden. De handleiding van uw apparaat zegt in de regel eens in de 2 á 3 jaar laten ijken. Dit is het advies vanuit de fabrikant. Meestal begint uw meter rare uitslagen te geven als deze geijkt dient te worden. Iedere bloeddrukmeter die door ons wordt verkocht is standaard vanuit de fabriek geijkt. U hoeft uw nieuwe exemplaar dus niet meteen te laten ijken.


Waar kan ik mijn bloeddrukmeter laten ijken?

Het laten ijken van een bloeddrukmeter is specialistisch werk. Dit kan dus niet overal en door iedereen gedaan worden. Voor Omron en Microlife bloeddrukmeters bieden wij de mogelijkheid om deze te laten ijken. Indien u een bloeddrukmeter van dit merk heeft en u wilt deze laten ijken neem dan contact met ons op via: 0346 700 222. Van het ijken ontvangt u een officieel keuringsrapport van de Nederlandse importeur. Deze service wordt tegen kostprijs uitgevoerd.


Ik heb mijn bloeddrukmeter laten vallen: wat nu?

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat u uw meter heeft laten vallen. Het is lastig om te beoordelen of de meter dan geijkt dient te worden. Als de meter gewoon normaal functioneert zoals het geval was voor de val zal er waarschijnlijk niks aan de hand zijn. Het is echter wel gevoelige apparatuur dus er bestaat een kans dat de meter intern toch wat schade heeft opgelopen. Bij twijfel raden wij aan om uw meter na te laten kijken.


Terug naar vragen